Kontakt

el duffus 737 289 365

raggo23@gmail.com 603 564 100

Víkend na poslední chvíli...

Tak jsme se s Raggem tak dlouho domlouvali a promýšleli podrobnosti našeho výjezdu na Slapy, až z toho nakonec na poslední chvíli sešlo …

Ve čtvrtek odpoledne se rozhoduji, že na víkend vyrazím na ryby sám. Kolem desáté večer balím, dávám loď na střechu a pěchuju auto.  V pátek kolem desáté dopoledne jsem na místě, nakládám loď a Jana si auto odváží na cestu do Německa. Vypadá to na brzký deštík, tak stavím bivi a už v dešti vyrážím položit jednu montáž. Dělám si těstovinky a jak tak prší tak mě přemáhá spánek. Budím se někdy odpoledne, déšť ustal, ale je docela zima se silným větrem a aktivita ryb je minimální. Zjemňuju montáž a celkově si s tím trochu hraju. V noci přichází první kapřík kolem 60cm, pouštím ho ve vodě. Bohužel se k životu probouzí také žáby a je to opět takovej randál, že se nedá spát. Poslouchám přírodu, sem tam se ozve dravec lovící na mělčinách potěr.

V sobotu se dost otepluje, ryby se začínají ukazovat a taky brát. Mám několik pěknejch kaprů kolem sedmi kilo, ryby jsou v dobré kondici, pěkně vybarvené. Nechci je mořit focením samospouští, to až kdyby se povedlo něco většího. Najíždějí jeseteři, luxují prakticky všechno co jim předložím, bohužel se mi nedaří je vyselektovat a užírají potravu kaprům. V noci je celkem klid, jedna sedmdesátka z vyvážky, kdy jsem dal trhací kámen a ještě pomocnou vidličku na jednu bližší lavici, aby se nepředřel vlasec...

V neděli ráno se budím celkem časně a ještě netuším, co mě čeká za fofírek. Jana mě má vyzvednout někdy večer až se vrátí. Volá mi kamarád, že dostal lístky na Kiss do skyboxu, na dnešek. To se nedá odmítnout. Organizuju příjezd Jany na co nejdřívější dobu, jak položím telefon mám pěknou jízdu, bastarda sezobnul krásnej šupi 82cm-10,20kg, krásně vybarvená ryba bez chybičky, mám z něj radost. Fotím, pouštím. Pozoruju Roháče a říkám si, proč mu trvá tak dlouho než vzlétne a v tu ránu ho mám ve vlasci, omotává si křídlo a začíná podivná akce. Potápka je ode mě asi 70 metrů, skáču do lodě, pták doslova blázní, létá, potápí se, čím více se přiblížím, tím je divočejší. Fouká hodně silný vítr, nedá se nic dělat, beru podběrák a ptáka do něj nabírám, v ten moment mě vítr hrne pryč, vyvezená montáž s kamenem se mi zařezává do ruky, pták mě chce uklovat. Překusuju vlasec v jedné ruce držím konec vlasce k montáži a podběrák, druhou chytám fógla za hlavu a vymotávám ho z vlasce. Do toho zmáčknu nějakou fotku, jak jsem to udělal nevím. Pták v pořádku mizí pod hladinou, za chvíli se vynořuje, upřeně se na mě dívá a tedy ten pohled je skoro až nepřátelský :-). Vlasce spojuji a nakonec se to obešlo bez ztráty kytičky.

Cestou na břeh mám nápad a na zkoušku si chystám stativ, kdyby přišel záběr, že si natočím zdolávačku. Je to jakoby domluvené, nachystám a do hodinky je tady jízda, sekám a uvědomuji si, že jsem  zapomněl zapnout kameru...  Zapínám tedy později, mrkněte na tento odkaz (a laskavě omluvte můj neformální oděv) :

Jesík pěkně bojuje a Platium se činí. Pak mi nastává celkem fofr, rychle balit, převést tu hromadu věcí na domluvené místo, naházet do auta a za hodinku už vystupuju u Sazky. Naštěstí je součástí vybavení taky plazmovka, pouštíme hokej a na posledních pět minut zápasu si dáváme od Kissáků pauzu. Skvělé -  výhra, koncert famózní a jako bonus "I was made for lovin you baby "  . Křepčíme, tančíme, slavíme. To byl hodně dlouhej, ale zatraceně povedej den…

Průměrná známka: 1,50

Letos poprvé na kaprech.

Ve čtvrtek přijíždím k vodě kolem čtvrté hodiny, jelikož se poměry na místě od loňska trochu změnily, upravuju lopatkou místo na bivak, rychle ho stavím, skovávám do něj všechny věci a beru echolot a olovničku na hledání vhodného místa kam nahodím nebo zavezu montáže. Celkem jsem našel 5 míst, která budu dle potřeby střídat.

Vybaluji, navazuji, nahazuji, zakrmuji, pomalu se začíná šeřit, tak se jdu opláchnout a pak si dělám malou véču. Kolem desáté lehám do bivaku a chci spát. Vzhledem k aktivitě žab a jejich zvukovým projevům nemohu usnout, je to opravdu rachot. Z klimbání mě probouzí pěkná jízda, nesekám jen pomalu dobržduji, ryba pokračuje nerušeně do temné noci. Míří k místům, kde jsou mělčiny a hrozí předření vlasce o kameny. Sedám do lodě a jedu za rybou, chvílemi vrčí brzda i při trojce rychlosti na motoru. Pěkná zdolávačka, bojovná ryba s velkou ocasní ploutví. Váha ukazuje 12.55Kg – odečítám sak a dělá to lehce nad deset kilo, mám radost, tohle jsem nečekal. Rychle s pomocí samospouště a stativu dělám pár fotek a kapra pouštím. Jedu znovu vyvést. Pokládám prut do vidliček a sedám na sedačku a koukám do tmy. Mám radost, začalo to moc pěkně. Za chvíli mám záběr na druhý prut, rybka nedobrala, nahazuju znova, lehce dokrmuji. Zalézám do bivi, zapínám moskyto, jízda, super, rychle ven ….. takhle to pokračovalo až do pátečního večera, krásné ryby 60-80cm do osmi kilo váhy, bojovné zdravé – vyfotil už jsem jen dvě, nechtěl jsem je zbytečně trápit. Kapry občas v záběrech vystřídali jeseteři, jak jsem je měl rád, tak mě pomalu začínají štvát, jejich aktivita je neskutečná. Bohužel se nedaří chytit větší kousky, největší měl 105cm, některé souboje byly pěkné, jindy šla ryba ke břehu jako pejsek- nechci je poškozovat, fotím jen jednoho, vlastně dva, ale toho jsem nechytil já, ale nepředbíhejme J

Večer jsem mrtvej a usínám brzo, v noci vymotávám jesíka z větví, pouštím ho a mám šílenej nápad, že vyvezu na zajímavou lavičku, která je dost daleko, přehodím montáže, vezmu kámen jako zátěž a jedu. Fouká dost silný vítr, je potřeba fungovat bezchybně a rychle, vše dobrý, montáž pokládám, zacvakávám zpětnej chod, překlápím obroučku a vlasec zapadává za přední brzdu, a pak to jde ráz na ráz, během chvíle jsem někde v prdeli, montáž táhnu za sebou. Rozebírám naviják, jsem celej zasranej od vazelíny, naštěstí se daří a za 5 minut montáž znova pokládám – za tu dřinu by mohlo něco pěkného přijít…

V sobotu přijíždí Jana, do pěti minut zdolává jesetera, je to její první, má radost, děláme pár fotek, dokonce leze do vody J. Za půl hodinky druhej a pak ještě jeden. Kapři mlčí, v neděli má hodně pršet a tak se rozhoduji, že to dneska zabalím. Citelně se ochladilo a aktivita kaprů je nulová.  Baštíme, pozorujeme mladé labutě, jak se snaží přistávat lako jejich rodiče, což se moc nedaří. Pomalu balím, odjíždím s částí věcí k autu, z dálky sleduju Janu, jak zasekává a zdolává. Povedl se jí krásnej kapřík 75cm s váhou přes 8 kilo, fotíme, pouštíme, balíme. Loučíme se s vodou a děkujeme za krásné zážitky, vždycky se sem budeme rádi vracet…