Kontakt

el duffus 737 289 365

raggo23@gmail.com 603 564 100

Velikonoční překvapení

Vážení čtenáři, úvodem se omlouvám, že jsme Vás delší dobu zanedbávali.

Tak konečně letos na kapry. Výpravu plánuju na mojí oblíbenou pískovnu a těším se na klid a samozřejmě rybičky. Ve čtvrtek rychle balím a na místě jsem kolem čtvrté odpoledne. Bohužel těžba písku pokračuje a podmínky se dost mění. Cestou k vodě 3x zapadávám, přetížená oktávka drhne o každej kámen a to jedu z kopce dolů, jak tohle vyjedu až pojedu zpátky, to nevím. Věci házím do lodě a vyrážím, cestou zapínám echo. Všechno je jinak, touto částí revíru se znovu projel plovoucí bagr a kompletně změnil profil dna. Voda stoupla o metr a půl výškově, zatopila příbřežní porosty a většinu míst, kde se dal postavit bivak. Prosekávám se pichlavými keři, dělám místo pro pruty. Zatopené keře jsou dost lákavé, lehce krmím, pokládám montáže, potom se věnuju přípravě prostoru pro bivi.
Večer chytám první padesátku, příjemné zase slyšet hlásič... Bohužel kromě hlásiče slyším neustále plovoucí bagr a to moc příjemné není. Navíc v noci nechává obsluha zapnutá světla a já ani nemusím používat čelovku. V pátek večer se definitivně rozhoduji, v sobotu se přesunu na řeku, která má dle info od kamarádů podstav a kapři již začínají brát.
Kolem osmé ráno mám již pobaleno, nakládám auto, akorát loď nechávám na vodě, když se mi podaří vyjet nahoru tak ji prostě potom pěkně růčo vytáhnu. Písek se dost boří, auto sedí nízko, lopatkou urovnávám největší hrboly na cestě a pak prostě vypínám protiprokluz a šlapu na plyn. Auto se smýká, kola vyhazují oblaky písku, ale mám kliku, jsem nahoře. Vracím se pro loď a táhnu ji nahoru, když ji nakládám na střechu, padá mi na hlavu. No nevadí.

Vzhledem k podstavu vody v Lužnici si jdu zakrmit ručně, voda skoro stojí a v půlce řeky ji mám sotva po pás. Zběžně procházím místa, kde budu chytat, je zde místo bahýnka více štěrku než dříve, no uvidíme. Rozkrmuji asi 20 metrů a pomalu chystám pruty, montáže a tak dále. Dle předpokladů se asi 4 hodiny nic neděje. Potom přichází na pokec kolega co chytá asi 300m nade mnou, je tři dny bez záběru. Povídáme o všem možném, když najednou mám na levý prut krásnou jízdu, ihned sekám, tuhá hůlka se pěkně ohýbá... a ryba projíždí potopenou větví, omotává návazcovku a zbavuje se háčku. Tak tam stojím jako kokotek a nemám moc říci. Kolega se kvapně loučí s tím, že moc štěstí tedy nepřinesl. Musím znova do studené vody, nacházím tu pitomou větev, kterou jsem předtím přehlédl, kapřík o ní věděl zcela přesně.
Lehounce dokrmuju, čehož si bohužel všímají kachny a do ca 180cm hloubky se pro moje dobroty potápějí. Občas se je daří zahnat občas ne. Během následujících 24 hodin jsem měl celkem 5 záběrů. 3:2 vyhrály plovoucí větve nad bláznivejma kačerama.
Velikonoční pondělí začíná pro mě časně, jízda, krásnej souboj a už když vidím kapříka v kalné vodě mi přijde, že je prostě trochu jinej. V podběráku ho vynášim na podložku a opravdu, je to KOI 71 cm 7,5kg. Tak tedy to je zahájení, velmi netradičním svazovkovým Kojákem. Nikdy jsem neslyšel o tom, že by na Lužnici v okolí někdo podobného chytil. Rybu rychle fotím, začíná z ní jít mlíčí, tak šup zpět do vody. Nahazuji znova. Za hodinu další jízda, další poctivej souboj a na podložce krásnej šupi 70-7, bez jediné vady. Opět mlíčák. Mám radost. Nahazuji a do hodiny další záběr, tohle je trochu jinej souboj než předtím, ryba je stále u dna, ale jde poměrně rychle ke břehu. Je to šedesátka lysec, ale se stejnou hmotností jako předchozí sedmdesátky, tak pojď tlusťochu zpátky do řeky. Další jízdu má na svědomí opět kačer, ale to byl tedy zvuk, když v plném letu toužíce po pronásledované kachně udělal po kontaktu s mým vlascem trojité salto a na hlavu přistál v řece. Očividně mu to ale nevadí a za chvíli se kachní lady stejně zmocnil. To by mohla bejt krásná jarní tečka :-)

Jenže já přidám ještě jednu dramatickou, brutální a krvavou scénu na závěr :-)
Výše jsem psal, jak se mi kachny potápěly do krmení a sbíraly potravu pro kapříky. Jezdila mi tam bandička 3 kačerů a jedné kachny. Se zájmem a určitou dávkou nasrání jsem je pozoroval. V sobotu po poledni opět připlavaly nacpat si břicha, nerušeně se potápěly a zobaly. V momentě, když byl kačer a kachna na hladině a dva kačeři pod vodou najednou kačer s kachnou odlítnul, další kačer se vynořil a rychle odletěl taky, poslední kačer se vynořil jenom částečně a potom zmizel pod hladinou. Dobré dvě minuty jsem do těch míst koukal a prostě se nevynořil. No vida, tak tady máme asi pěkného sumíka, uvidíme po 16 červnu, zdali se necháš přemluvit.
Odpoledne jsem se šel po břehu projít se psem a vidím opět známou bandičku 3+1, pozorněji na ně koukám a jeden kačer měl úplně mokré peří a dost velkou tržnou ránu na hlavě... Podařilo se mi ho i vyfotit. Podle mě se spíše než o sumce jednalo patrně o vydru. Co Vy na to?